Indunium Wi310 är en trådlös nätverksenhet för krävande nätverksapplikationer. Den är kompakt men riktigt robust och fungerar lika bra utomhus som inomhus. Dess styrka är inte bara bra prestanda och hög pålitlighet, den erbjuder dessutom hög kvalitet till en rimlig kostnad. Wi310 kan användas för att brygga samman nätverk, för att koppla upp enstaka enheter eller för större, komplexare trådlösa nätverk genom flexibla användningsmöjligheter.

Wifi med inbyggd antenn

Wi310 har inbyggd 10dBi patchantenn och en tålig kapsling som klarar utsatta miljöer, den kommunicerar på 2,4 GHz med en hastighet på upp till 300 Mbit/s. Wi310 är avsedd för extrema driftsituationer och har en kapsling av plast och aluminium som uppfyller IP68. Wi310 är testad inom temperaturområdet -25° C till +60° C och har inbyggt åskskydd (upp till 15kV ESD). Indunium Wi310 kan monteras på vägg eller antennmast och spänningsmatas via nätverkskabel med Power over Ethernet (PoE) . 48 VDC PoE nätaggreagat medföljer i leveransen, men den kan även spänningsmatas med 12-68 VDC.

Produkten är kompatibel med andra Wifi-enheter som stödjer IEEE 802.11 b/g/n och den kan användas som brygga, som repeater eller som accesspunkt eller en kombination av dessa genom dess sju driftlägen.

Installation av enheten i fält underlättas genom signalstyrkeindikering med tre lysdioder på enhetens undersida. Wi310 har en rad nätverksfunktioner, den kan hantera sju samtidiga BSSID, StaticRouting, RIP, OSPF Dynamic Routing, Layer-7 protokollfilter, QoS (QualityofService) med dedicerbar bandbredd. Den stöder även IEEE802.1d Spanning Tree, GMPv1/v2/v3 snooping och SNMP MIB-II.

Vattentätt utomhusnätverk