Såväl 2010 som 2011 har Induo vunnit utmärkelsen Årets Pressrum i MyNewsdesks årliga kundtävling. I år är Induo åter ett av de nominerade företagen i kategorin IT och professionella tjänster.

Nominerad årets pressrum 2012”Att för tredje året i rad vara ett av de nominerade företagen är över förväntan och mycket glädjande. Vi har under detta år satsat på att producera relevantare innehåll i vårt newsroom, det är glädjande att vår satsning lett oss till ytterligare en nominering. Under året har vi också integrerat vårt newsroom på vår webplats. Att informationen synkroniseras med innehållet i vårt pressrum på Mynewsdesk sparar tid och ökar synligheten för nyheterna på vår egen webplats vilket många värdesätter” säger Ulf Seijmer, Creative Director och delägare Induo.

Årets Pressrum är Mynewsdesks kundtävling där Mynewsdesk vill lyfta fram inspirerande exempel och även företag och organisationer som lyckats med sitt digitala PR-arbete. Induos fokus under 2012 har varit att göra informationen i sitt newsroom rikare och bredare med bland annat fler inlägg om trender och utveckling i branschen, även det rörliga materialet har fått ett fokus på användning och applikationer för att på ett rikare sätt beskriva nyheter.