SATELs Network Management System (NMS) är en kostnadsfri programvara till SATELLINE-3AS NMS och VHF-radiomodem. Programvaran tillför en rad funktioner och kan användas i alla steg från konfiguration, till idriftsättning och nätövervakning.

SATEL NMS PC-program

SATEL NMS är en mjukvara som installeras på en dator vid basstationsmodemet. NMS är ett program med funktioner för att både skapa och hantera radiomodemsnät, inklusive möjligheten att grafiskt bygga radionätet i datorn innan systemet installeras. Det ger möjlighet att definiera routing eller repeaterfunktioner samt ladda ned inställningar till varje i systemet ingående modem innan installation.

SATEL NMS mjukvara

För planering, konfiguration och installation

Vid planering av radionät används NMS grafiska användargränssnitt för att rita upp radionätets struktur och de önskade kommunikationsvägarna. Programvaran har ett lättöverskådligt användargränssnitt som underlättar planeringen av radiomodemsnätet. Steget från planering till installation är enkelt med SATEL NMS, mjukvaran används för att konfigurera varje enskilt SATELLINE-3AS NMS radiomodem och kan när som helst återskapa ett individuellt radiomodem om olyckan varit framme.

NMS är inte bara ett bra verktyg för installation och idriftsättning, programmet kan efter installation övervaka varje enskilt radiomodem i nätet via programvarans grafiska gränssnitt och ge en ögonblicksbild av nätets status. Mjukvaran visar radiomodemenstemperatur, matningsspänning och signalstyrka, du kan få detaljerad installation för varje radiomodem i nätet. Programmets loggfunktion gör att du kan hämta alla driftsdata för radiomodemsnätet, ända från den dagen du först tog det i drift. Detta gör det lätt att ta fram statistik för nätet som helhet eller för ett individuellt radiomodem.

Protokollkompatibilitet

SATEL NMS är kompatibelt med de flesta kommunikationsprotokoll, det använder användarprotokollets adressinformation för att styra data till rätt radiomodem. Med NMS uppnås en transparent radiolänk för att förmedla meddelanden till rätt mottagare, snabbt och säkert.

NMS kan inte bara användas för att övervaka, det kan även användas för att planera underhåll. Genom att ta fram driftsdata som lagrats över tid ges möjlighet att både förutse och hantera många potentiella servicefrågor på ett effektivt sätt och schemalägga underhåll eller inspektion när prestanda avviker istället för regelbundna tillsynsrundor.

Ladda hem NMS

Radiomodem SATELLINE-3AS med NMS och display som tillval

Klassiska SATELLINE-3AS NMS

Radiomodem i VHF och UHF version med NMS-kompatibilitet, uteffekt på upp till 1 W (UHF) respektive 5 W (VHF) i kombination med en känslig mottagardel borgar för säkra överföringar över långa avstånd.

SATELLINE-3AS NMS

5W radiomodem med display SATELLAR XT 5 RC

Nydanande SATELLAR

Ethernetradiomodem med stabilt Linuxoperativsystem baserat på en digital radioteknik. Säker överföring med kryptering och upp till 5 W uteffekt. Ett modernt och driftsäkert ethernetradiomodem.

SATELLAR radiomodem

Radiomodem med NMS till VA-verk

NMS hjälper NOKIA

På vattenverket i Nokia stad har man installerat ett trådlöst nät baserat på NMS-radiomodem för att få full kontroll på nätet.

Radiomodem i VA-verk